Tworzenie Planu Rozwoju Zawodowego jest dość dużym problemem, szczególnie zacząć. Aby ułatwić to zadanie tym, którzy się do tego zabierają publikuję mój plan, może komuś pomoże w pisaniu. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego MARIA DZIKI – nauczyciel nauczania zintegrowanego Rozpoczęcie stażu: 01. 09. 2003 rok Zakończenie staż: 31. 05. 2006 rok
Lp.
|
Sfera rozwoju zawodowego
|
Wymagania kwalifikacyjne określone przez MEN
|
|
|
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
1.
|
Organizacyjna
|
Opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
|
|
|
|
1. Opracowanie planu rozwoju zawodowego oraz dokumentowanie podjętych działań 2. Przygotowanie scenariuszy zajęć lekcji podsumowujących wiadomości z wykorzystaniem programów multimedialnych 3. Uczestnictwo w pracach zespołu nauczania zintegrowanego 4. Aktywny udział w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli (WDN) 5. Opracowanie współpracy z rodzicami
|
|
Karty Pracy Ucznia, Scenariusze zajęć, Opis i analiza przedsięwzięcia
Opracowanie harmonogramu spotkań, opis podjętych działań
Sprawozdanie z odbytego szkolenia
Protokoły zebrań
|
|
|
|
6. Przygotowanie uczniów klasy pierwszej do ślubowania 7. Przygotowanie uczniów i przeprowadzenie konkursów wewnątrzszkolnych: - matematycznego - Moje miasto Gniew - Wiem wszystko o Janie Pawle II z wykorzystaniem programów multimedialnych 8. Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej (Policja, Ochotnicza Straż Pożarna, Leśnictwo Brody, Fundacja Zamek, Poradnia PP Tczew, Przedszkole Miejskie, Rada Rodziców i pedagog szkolny) Społeczne przedstawienie inscenizacji: „Jasełka 2005/2006” dla fundacji KIWANIS w zamku, „Calineczka” w Sali 25 dla gości z Litwy
9. Organizacja Dnia Matki, Dnia Babci oraz Wigilii dla rodziców 10.Opracowanie i wdrożenie programu koła teatralnego oraz przygotowanie uczniów do występów 11.Przygotowanie uczniów do konkursu wiedzy o Unii Europejskiej
|
|
Płyta CD, wpis do kroniki szkolnej
Sprawozdanie
Program POPO, sprawozdanie z wycieczki do Straży Pożarnej – laurki wykonane techniką komputerową, podziękowania, lekcje otwarte dla klas )
Zdjęcia, artykuł w Nowinach Gniewskich, scenariusze, zdjęcia, zaproszenia wykonane techniką komputerową
Program kółka teatralnego, sprawozdanie z prowadzenia zajęć Scenariusz lekcji, testy
|
2.
|
Sfera osobista
|
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi pracownikami szkoły
|
1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i rodziców 2. Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli; dzielenie się wiadomościami po ukończeniu studiów podyplomowych „Współczesne tendencje w resocjalizacji nieletnich” „Uczymy jak myśleć” „Twórczość pedagogiczna. Elementy teorii badań” 3. Pedagogizacja rodziców
4. Współpraca z pedagogiem szkolnym, bibliotekarką, pielęgniarką
|
V XII
|
Scenariusze lekcji, protokoły hospitacyjne
Referat szkolenia, lista obecności
Protokoły zebrań Referaty: „Metoda karania”, „Odrabianie prac domowych”, Wyniki ankiety: Szkoły Promującej Zdrowie Zaświadczenie o zakresie współpracy, wpis do dziennika Badania w PPP Tczew
|
|
Sfera dydaktyczna
Sfera wychowawczo - opiekuńcza
|
Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą i opublikowanie ich, wygłoszenie lub popularyzacja w innej formie
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań
Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
Doskonalenie warsztatu i metod pracy
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych
Inna dokumentacja świadcząca o osiągnięciach zawodowych
|
5. Przeprowadzenie dla nauczycieli kształcenia zintegrowanego zajęć edukacyjnych Pt.: ”Święta w moim domu” Uczestnictwo w zajęciach otwartych innych nauczycieli 6. Aktywny udział w ramach Wewnątrzszkolnego Systemu Doskonalenia Nauczycieli (WSDN)
Opracowanie publikacji, referatu i innych materiałów związanych z wykonywaną pracą
1. Studia podyplomowe 2. Uzupełniające Studia Magisterskie
Współpraca w zespole nauczycieli nauczania zintegrowanego · Współtworzenie programu wychowawczego kl. I – III · Współtworzenie planu pracy klas I – III (przeprowadzenie konkursów wynikających z planu pracy)
1. Analiza własnych działań ich modyfikowanie oraz dokumentowanie, mierzenie efektów pracy 2. Wprowadzenie elementów technologii komputerowej do pracy dydaktycznej – korzystanie z programu komputerowego „Ocenianie opisowe w nauczaniu zintegrowanym” 3. Opracowanie i wdrożenie programów: · Współtworzenie programu wychowawczego klas I – VI · Programu wychowawczego klas I – III · Pracy pedagoga szkolnego · Programu pracy kółka teatralnego
1.Opracowanie formularza do rejestrowania problemów wychowawczych w szkole
2. Pełnienie funkcji pedagoga szkolnego 3. Przygotowanie uroczystości szkolnych – głównie część artystyczna
4. Prowadzenie kółka teatralnego
5. Przygotowanie uczniów kl. I – III do udziału w konkursach powiatowych: Pelplin – gwary kociewskiej, Tczew – recytatorski 6. Udział w programie „Cała Polska czyta dzieciom” – Czytające szkoły – 1. Remont i wystrój Sali lekcyjnej przy współpracy rodziców 2. Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia odpowiednio do potrzeb nauczyciela i szkoły 3. Różnicowanie wymagań dla uczniów 4. Stosowanie aktywizujących metod pomocy dydaktycznej oraz nagród wyzwalających w dzieciach motywację do nauki
1. Sprzątanie Ziemi
2. Współpraca z Zamkiem
3. Współpraca z MGOPS 4. Owocna współpraca ze Służbą Zdrowia 5. Współpraca z rodzicami
6. Współpraca z pedagogiem Gimnazjum im. Hallera w Gniewie
1. Opis problemu wychowawczego – integracja uczniów w klasie 2. Opis problemu edukacyjnego – trudności ucznia w przyswajaniu treści programowych Prowadzenie społecznie zajęć pozalekcyjnych - wycieczki, zabawy, wyjazdy (ogniska, kuligi, itp.) udział w uroczystościach szkolnych
1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego
|
III 2004
2003 – 2006
Zgodnie z potrzebami szkoły
2003/2004 2005
2003 – 2006
Wg potrzeb
V, VI 2004, 2005, 2006-05-11
VIII 2003 2004, 2005
Wg potrzeb szkoły
X 2005
IX 2005 – II 2006 Wg potrzeb szkoły
2006
2003 – 2006
2005/2006
VIII, IX 2003 i wg potrzeb
Na bieżąco
Na bieżąco
IV 2003, 2004, 2005 Wg potrzeb
|
Wpisy do dziennika Konspekty lekcji
Sprawozdanie z odbytego szkolenia
Sprawozdanie Zamieszczenie przedstawień na płycie CD Prezentacja teatrzyków
Dyplomy
Potwierdzenie Dyrektora
Sprawozdania
Sprawdziany, testy, ankiety
Kserokopie świadectw
Opis i analiza programu, sprawozdanie, wypracowane materiały – ankiety dla uczniów, rodziców i nauczycieli
Kwestionariusz formularza „Dokumentacja podjętych działań wobec ucznia” Dziennik pedagoga
Płyty CD, zdjęcia artykuły w miejscowej prasie, wpisy w kronice szkolnej Program kółka, sprawozdanie, inscenizacja Potwierdzenie udziału, kserokopie zwycięskich dyplomów
Program:
Potwierdzenie Dyrektora
Testy, Karty Pracy
Scenariusze lekcji, protokoły hospitacji
Wpis do dziennika
Wpis do dziennika, kronika szkolna, zdjęcia Lista uczniów objętych pomocą społeczną Wkład rodziców w pracę wychowawczą nauczyciela Praca Wolontariatu
Opis i analiza przypadków rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych, identyfikacja problemu
Sprawozdania z imprez
Zaświadczenia o ukończonych kursach i szkoleniach
|
Opracowała: mgr Maria Dziki
|